În plină expasiune, Kaufland a ajuns la peste 100 de hipermarketuri, în timp ce Lidl a trecut de 186. Ambele magazine sunt controlate de același grup german Schwartz, care a primit finanțare, în ultimul deceniu, și de la Corporația Internațională de Finanțe (IFC) și de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). În total, aproximativ 900 de euro au ajuns în strategia de dezvoltare a celor două hipermarketuri.
Potrivit The Guardian, citat de economica.net, IFC a acordat primul împrumut în 2004, fiind vorba de 100 de milioane de dolari, destinați, în mare parte, pieței din Polonia. Grupul Schwartz a mai beneficiat de 141 de milioane de dolari și pentru construcția și extinderea magazinelor din Bulgaria și România.
În 2013, pentru magazinele din Serbia și Croația, grupul german a mai primit un împrumut, în valoare de 105 milioane de dolari.
În ce privește contribuția BERD de-a lungul timpului, nemții au beneficiat de de 500 de milioane de dolari, tot pentru extinderea rețelei.
Reprezentanții IFC și BERD susțin că, „prin faptul că dezvoltarea lor în statele mai puțin dezvoltate ar duce la crearea de noi locuri de muncă, la noi piețe desfacere pentru producătorii locali, dar și la creșterea accesului persoanelor sărace la mâncare bună și accesibilă”.
Pe de altă parte, aceste împrumuturi sunt contestate de o parte a opiniei publice, inclusiv din România. „În București, aproape toate unitățile Lidl se află la câțiva pași de o piață sau un magazin mai vechi”, scrie The Guardian. „Cel mai rău este că au decis să construiască magazine foarte aproape de piețe ca aceasta. Ne mănâncă de vii. Nu mai putem continua așa”, a declarat pentru The Guardian Ion Garalin, un comerciant din Piața Gorjului.